איווט מאיים: שר האוצר שיגר מכתב לרה"ר: "נקיטת הליכים לסיום כהונתו"

איתי גדסי No Comments on איווט מאיים: שר האוצר שיגר מכתב לרה"ר: "נקיטת הליכים לסיום כהונתו"

שר האוצר אביגדור ליברמן שיגר מכתב איום לרב דוד לאו: "התניית המשך כהונתו של ראש מערך הגיור בהמשך החתימה על תעודות הגיור היא איום מרומז שלא לומר סחיטה באיומים" |"היא מהווה התנהגות שאיננה הולמת את מעמדו של הרב הראשי והיא עלולה להגיע לכדי נקיטת הליכים לסיום כהונתו" כתב ליברמן

צילום: דוברות משרד האוצר
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו העביר מכתב לרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, בו הוא מבהיר כי הוא מתבקש למלא את תפקידו הקבוע בחוק וזאת ללא קשר להערכת הכהונה או הפסקת הכהונה של ראש מערך הגיור. כמו כן שר האוצר ציין במכתבו שבמידה וימומשו האיומים לא יהיה מנוס מנקיטת צעדים המתחייבים מהתנהגות שאינה הולמת את כהונת הרב הראשי לישראל.

להלן לשון המכתב המלא:

הנדון: התנהגות שאינה הולמת את מעמדו של הרב הראשי לישראל

אתמול התפרסמה ידיעה בכלי התקשורת שלפיה שיגר הרב הראשי לאו מכתב לראש הממשלה שבו הוא מודיע כי אם יקודם מתווה הגיור ואם תופסק או שלא תחודש כהונתו שלראש מערך הגיור יאלץ הרב הראשי להסיר את אחריותו מכל הנעשה במערך הגיור ויפסיק מידית לאשר את תעודת הגיור הניתנות על ידו במסגרת תפקידו.
לא ראיתי את המכתב עצמו והאמור כאן בא בהנחה שעיקרי הדברים שפורסמו אכן נכונים.

ראוי להסב את תשומת הלב ולהזכיר כי הרב הראשי לישראל פועל מכוחו של חוק הרבנות הראשית לישראל, תש"מ-1980 ומכהן כנשיא בית הדין הרבני הגדול וכי הרבנות הראשית היא יחידת סמך במשרד לשירותי דת.

ראש מערך הגיור איננו נבחר ציבור אלא פקיד בכיר בשירות המדינה והציבור וההחלטה על הארכת כהונתו או הפסקתה נתונה בידי הרשויות הממלכתיות המוסמכות.
התניית המשך כהונתו של ראש מערך הגיור בהמשך החתימה על תעודות הגיור היא איום מרומז שלא לומר סחיטה באיומים. כהונתו של הרב הראשי ותפקידיו באו בשירות הציבור על פי הקבוע בחוק, ועל הרב הראשי מוטלת החובה למלא את תפקידיו כל עוד הוא מכהן בכהונתו.

אם אכן ימומש האיום המתואר והרב הראשי יימנע מלחתום על התעודות ובכך יעכב את השלמת הליכי הגיור, תהיה בכך פגיעה של ממש בציבור הישראלי ובמיוחד בחיילי צ.ה.ל, בבני העדה האתיופית ובמבקשים להתגייר. פגיעה בציבור האמור, בשל אי הארכה או הפסקת כהונה של פקיד בכיר, איננה מוצדקת והיא מהווה התנהגות שאיננה הולמת את מעמדו של הרב הראשי והיא עלולה להגיע לכדי נקיטת הליכים לסיום כהונתו.

לפיכך מתבקש הרב הראשי לישראל למלא את תפקידיו ואת הנובע מכהונתו הרמה בלא קשר לשאלת הארכת הכהונה או הפסקת הכהונה של ראש מערך הגיור. שאם לא כך לא יהיה מנוס מנקיטת צעדים המתחייבים מהתנהגות שאינה הולמת את כהונת הרב הראשי לישראל.



0 תגובות